Diane Pernet, jurnalist cult (www.ashadedviewonfashion.com) si fashion icon, se afla la Bucuresti pentru o vizita de cercetare inceputa pe data de 1 decembrie si care va continua pana pe 8 decembrie. Misiunea lui Diane este de a “vana” in toata lumea creativitatea si idei fabuloase si a le promova, astfel ca Bucharest Calling este o sansa extraordinara pentru designeri de moda, artisti vizuali si alte categorii de creativi din Romania.
Bucharest Calling este initiativa organizatiei romanesti add – BUSINESS CHANCE ON ART, sprijinita cu generozitate de Institutul Cultural Roman prin programul dedicat jurnalistilor straini care promoveaza fenomenul cultural roman, Class Living si Residence Hotels.
Diane face un pas din primele randuri ale prezentarilor de moda direct in atelierele creatorilor romani. Programul ei la Bucuresti va fi o explorare intensiva a unei selectii reprezentative pentru creativitatea contemporana romaneasca: intalniri cu designeri si labeluri de moda precum Rozalb de Mura, Carmen Secareanu, This is Lu, Ana Alexe, artisti vizuali si curatori precum Ioana Nemes, Olivia Mihaltianu, Anca Mihulet, Alina Serban, muzicieni precum SillyConductor, Grimus, Loredana initiative precum Centrul pentru Introspectie Vizuala, The ARK, Idelier - Silvia Serban, Topos by Lucian Broscatean, Babaluna, arhitectii studiobasar si Maria Farcas de la boutique-ul creativ de design interior Liste Noire, muzee, intalniri cu actori, regizori, designeri de produs si o serie de cine cu leaderi de opinie in moda oferite de MJU.
“Bucharest Calling este o vizita de documentare despre designeri de fashion romani, dar ma intereseaza si artele vizuale, filmul, designul de produs si scena muzicala”, spune Diane Pernet. “Ca jurnalist si critic de moda, cunosc scena internationala din mai multe unghiuri si ma intereseaza moda romaneasca atat ca fenomen cultural, cat si ca business creativ, cu atat mai mult cu cat Bucurestiul este privit ca un nou Berlin, datorita efervescentei sale creative”. – Diane Pernet.
“Vizita lui Diane este o premiera si va fi mai mult decat benefica pentru sistemul de moda local si pentru alti creativi, pentru ca site-ul ei este urmarit de numerosi specialisti si lideri de opinie care astfel pot descoperi initiative romanesti bright”, spune Erika Olea, reprezentant add – BUSINESS CHANCE ON ART. “In strainatate, scena de moda romaneasca este privita cu o oarecare curiozitate detasata, nu pentru ca nu exista creatori talentati, ci pentru ca la noi moda nu este o prioritate culturala sau economica si in lipsa oricarui sprijin si al unui sistem de moda profesionist si functional, extrem de putine labeluri reusesc sa faca impresie in locuri relevante. In acelasi timp, pentru label-urile care au inceput sa circule international este frustrant sa se scuze constant ca vin dintr-o scena invizibila in afara Romaniei. Prin programul Bucharest Calling dorim sa aducem la Bucuresti pentru vizite de cercetare jurnalisti de la publicatii influente in Paris, Londra, New York sau Berlin si sa construim imaginea unei scene creative competitive.” - Erika Olea
Sesiune Q & A Diane Pernet
Luni, 7 decembrie, incepand cu ora 11:00 la Centrul pentru Introspectie Vizuala va avea loc o sesiune de Q & A dedicata studentilor, designerilor, jurnalistilor si celor interesati de activitatea lui Diane Pernet si de vizita de cercetare la Bucuresti.
Str. Biserica Enei nr.16, sector 1 zona Universitate; harta aici
accesul este gratuit, dar pentru ca locurile sunt limitate va rugam sa confirmati participarea la datele de contact de mai jos.
***
pentru informatii suplimentare, imagini, interviuri, RSVP sesiunea Q&A, contact Dragos Olea: dragos.olea@gmail.com 0724 331 201
***
despre Diane Pernet
Activitatea lui Diane Pernet graviteaza de ani de zile in jurul modei: pentru o perioada de aproximativ 13 ani in calitate de creator de moda de succes cu baza in New York, iar in ultimii 20 de ani in calitate de jurnalist, jurat, promoter, fashion icon stabilit in Paris. In plus, matchmaker dintre film si moda. “Moda cere miscare”, spune Diane, care a realizat portrete video ale unor creatori precum Hussein Chalayan, Karl Lagerfeld, Azzedine Alaia si documentare ca Fashioned Out, pentru Galleries Laffayette.
Abordarea ei directa si neconventionala evita tot ce e mainstream si chiar imaginea sa - all black, val si ochelari de soare - e un statement care o face sa fie nu doar observator, ci si un personaj iconic.
Colaboreaza cu zeci de publicatii din toata lumea, precum ZOO (co-editor in chief), Beaux Arts, Issue One, B-Guided,Uovo, Another Magazine, e invitata ca membru in jurii, VIP guest din Noua Zeelanda pana la Moscova, e talent scout pentru Festival d’Hyeres (fotografie si moda) si Milan White Club, a creat costume de film (Golem, L’Esprit d’Exile de Amos Gitae, de exemplu) si a aparut in Pret-a-Porter (Robert Altman) si The Ninth Gate Film (Roman Polanski), a scris pentru Elle si Vogue etc.
Misterioasa silueta in negru din primele randuri ale tuturor prezentarilor de moda care conteaza, Diane Pernet, sustine ca imaginea in miscare e viitorul modei, iar internetul, unealta ideala. Influentul blog www.ashadedviewonfashion.com pe care Diane posteaza constant nenumarate descoperiri creative si clipuri video originale care ii documenteaza calatoriile in jurul lumii este descris de Les echos ca “the place to be” si de Vogue Italia ca “noul rendez-vous pentru creativitatea din moda si film”.
Din 2008 a lansat primul festival de film de moda din lume, A Shaded View On Fashion Film a carui selectie reuneste contributiile ale unor creativi precum Chris Cunningham, Erwin Olaf Steven Klein, Max Vadukul, Nick Knight, Alai Raza, MoonSpoon Saloon, Noam Griegst. Festivalul intinerant a fost prezentat intre altele la Palais de Tokyo, Centre Pompidou, Guggenheim Bilbao, Chelsea Arts Club in Londra sau Cinema Rise X in Tokyo.
***
despre add – BUSINESS CHANCE ON ART
Infiintata la inceputul anului 2002, add este o organizatie non-profit a carei misiune este sa sprijine dezvoltarea abilitatilor creative ale tinerilor. Organizatia functioneaza ca un catalizator de noi idei si strategii de colaborare intre artisti si organizatii culturale pe de o parte si comunitatea de afaceri pe de alta parte.
Scopul este acela de a ajuta tinerii artisti/organizatii culturale si de a oferi altor categorii de tineri posibilitatea de a participa la programe culturale si, de asemenea, de a aduce in atentia sectorului de afaceri subiecte precum valoarea culturii in societatea romaneasca contemporana si oportunitati de sustinere a artelor.
Toate initiativele si programele add (Marketing pentru organizatii culturale, biblioteca add knowledge, Bucharest calling etc.) pun accent deosebit pe creativitate, abordare multidisciplinara, profesionalism si identificarea unor solutii stategice.
Incepand din 2006, add este parte din teamul labelului avangardist Rozalb de Mura
***
despre Residence Hotels
Residence este primul si singurul lant de hoteluri boutique din Romania, de 4 stele superior, cu investitie 100% romaneasca si membru al asociatiei europene Exclusive Hotels, categoria "Luxury" si "Charm & Character".
De asemenea, Residence Hotels sunt si primele hoteluri romanesti partenere ale CNN si totodata singurele hoteluri boutique din Romania care isi asociaza numele cu cea mai mare retea de televiziune de stiri si informatie din lume.
Din lantul Residence fac parte “Hotel Residence Arc de Triomphe”, “Hotel Residence Domenii Plaza” si “Club Residence Palace”, toate structuri ce promoveaza luxul si atentia personalizata. "Cerisiers" si "Oliviers" sunt cele doua restaurante BIO, unde mancarea sanatoasa si ambientul cald si rafinat sunt la ele acasa.
via Dan Piersinaru si Dragos Olea, presedinte Add-Business Chance On Art (organizatie care se ocupa cu popularizarea artei in mediul de afaceri)